Leren voor Leesvaardigheid
Als ik hoor dat ik een Nederlandse leesvaardigheid test heb, begin ik meestal zo vroeg mogelijk met leren. Ik leer ongeveer een vier dagen en dan iedere dag minimaal één uur.
Ik leer altijd in mijn kamer omdat ik mij hier rustig en goed kan concentreren.
Eerst lees ik de groene theorie blokjes in het boek, als ik die eenmaal goed ken maak ik normale opdrachten uit het boek (dit is eigenlijk hetzelfde als de normale weektaak).
Soms met extra opdrachten als deze blog is het moeilijk om de weektaak goed bij te houden, hierdoor doe ik dat dus thuis bij het leren.
Als ik genoeg opdrachten uit het boek heb gemaakt ga ik naar de digitale leermiddelen via het werkersportaal op internet.
Op de digitale leermiddelen website staan verschillende opdrachten per categorie en hoofdstuk.
Zo heb je; als je net begint met leren oefeningen om de stof goed door te nemen en toe te passen, als je daarmee klaar ben doe je de extra opdrachten; hier kan je de puntjes op de i zetten met de stof die je moet leren. Als je daarmee klaar bent ga je de testen doen, bij deze opdrachten test je als het ware je kennis, als je klaar bent met de test geeft de site je feedback over waar je nog voor moet leren en hoe je dat moet doen. Als ik de test voldoende genoeg heb gedaan laat ik me overhoren door mijn moeder, bij de overhoring komen er meestal nog een paar puntjes naar voren die ik wat beter moet kunnen. Met de onderwerpen van de puntjes die nog beter moeten ga ik nog meer extra opdrachten maken.
Als ik dit allemaal heb gedaan ben ik klaar met leren voor leesvaardigheid.
Benjamin van den Eertwegh
Geen opmerkingen:
Een reactie posten